Tuulen lapsi

Mä tuulen lapsi oon, mun tie

luokse tähtitarhan vie.

Vaan tämän maan

taas nähdä saan

tähden lentona, kun saavun uudestaan.

On iltaisin taas leikki iloisin

ja nauraa lapset niin.

Kun viedä saan

mä leijan kauneimman

ja ilmapallot leijumaan.

Mä tuulen lapsi oon

ja näin

pihakoivun lehtiin jäin.

Ja lintujen

luo liitäen

lähden sylissäni kantaen.

Mä tuulen lapsi oon, mun tie

luokse tähtitarhan vie .

Vaan tämän maan

taas nähdä saan

tähden lentona  kun saavun uudestaan.

Kuin purjeisiin jo tartun valkoisiin

mä pilvilampaisiin.

Näin päivän saan

taas teille loistamaan

ja laulaa lapset laulujaan.

Kun tuulen lapsi oon,

vien näin

kaarnalaivaas tuulta päin.

Luo satujen

ja ihmeiden

pienen purtesi vien hiljaa kuiskaillen.

 

Toiseen maailmaan

Mä vielä kannan unelmaa,

se on kuin tarun maa.

Siellä on jylhän laakson

loisto suunnaton.

Taas nousen lentoon uudestaan,

kun haave siivet saa,

liitäen, kauas kiitäen.

Toiseen maailmaan,

jos tahdot, lähde kanssain kulkemaan,

sulle näytän tien

ja sinne sinut mä vien

Toiseen maailmaan;

sä sulje silmäs vaan

ja luota unelmaan,

niin tuulien tie

jo sinua vie.

Mä löysin taika- avaimen

ja portin salaisen.

Yllättäin oudon maan näin

silloin edessäin.

Se on mun toive parempaan, mä unta näen vaan.

Haaveillen sinne matkaa teen.

Toiseen maailmaan...

 

-Musarit, toiseen maailmaan-