Odotan, odotan ja odotan innolla, että pääsen aloittamaan uudessa työpaikassani. 8.10.2007 on ensimmäinen päivä eli minulla jää tässä mukavasti aikaa hiukan 'lomailla' ennen aloitusta. Mutta lomailun on tapahduttava äärimmäisen pienellä budjetilla, koska tulee rahavirtaan puolentoista kuukauden katkos ja silti on maksettava lainan lyhennykset, aku ankka, h&m, vakuutuslaskut jne jne. Ahdistava ajatus...

Mutta eilen oli se odotettu päivä! Meillä oli info ja tutustumisilta uudella työporukalla. Ei voi kuin todeta, et jessus mikä akkalauma! Oikein mukavia ihmisiä ikähaitarilla n.20-50, valmiita ja osa vähemmän valmiita ammattiinsa. Ja en tiedä mitään työpaikkaa missä olisi niin suuri ammattikirjo, siis hoitopuolen koulutuksen lisäksi. Mutta uskon, että hyvä tulee, oikein nauravaa porukkaa.

Muuten paikasta tulee kanssa hauska. Asukkaiksi tulee 13 kehitysvammaista, 5 pyörätuolissa ja enemmän ja vähemmän autettavia.  Mukavan nuorekasta porukkaa, pääsääntöisesti 20-25 vuotiaita ja suurin osa muuttaa ekaa kertaa kotoa pois. Kommunikoinnin kirjo tuo oman mielekkyytensä työympäristöön. Yksi käyttää blis-symboleita, yksi kuvakirjaa, tukiviittomia sekä muutama autisti joukkoon niin siinäpä ne kaikki oli. Löytyy kuulemme myös asukkaista ihan sujuvasti kommunikoiviakin ja ehkäpä hiukan liian suulaitakin! Mutta oikeasti tuli tunne, että nyt pääsen omalle alueelle. Edellä mainittujen asioiden kanssa olen työskennellyt jo täällä missä tällä hetkellä työskentelen. Mutta mikä parasta, tulevaisuuden visiot kuulostivat sille, että niihin minä haluan näppini sotkea ja tiedän että saankin, koska olen ainut siellä jolla on taustaa sellaisten asioiden pyörittämisesta ->leirit, koulutus sekä vapaa-aika. Minä haluan tehdä niiden eteen työtä, työtä sekä työtä. Valmiita linkkejäkin minulla taitaa jo olla takataskussa =)

Tulee kuitenkin paljon opeteltavaa ja ne täytyy nöyrästi opetella. On paljon hoitotoimenpiteitä joita en osaa tehdä, mutta minä haluan opetella ja olen valmis vaikka opiskelemaan töiden ohella jos sellainen mahdollisuus suodaan. Ainakin hygieniapassin joudun suorittamaan heti alkuunsa, alkoholi lainsäädännön suorittamisesta ei kuulemma ole vastaavaa hyötyä..höh, se minulla olisi ollut =)

Nokka kohti tulevaisuutta ja uusia tuulia ja suunnitelmia. Minulla on sellainen olo, että lähden kaikkea työstämään puhtaalta pöydältä, muutakin kuin työelämääni. Kaikki saavat uuden mahdollisuuden.